04 Desember 2004

Nikon Web Magazine : Who's Afraid of Digital Camera ? 2 : Part 3. Handling images on a computer

Nikon Web Magazine : Who's Afraid of Digital Camera ? 2 : Part 3. Handling images on a computer: "In this issue, I'll introduce fundamental procedures to process a digital image on a computer. When you have finished this article, you'll have wider knowledge of processing digital images and using software for a digital image. If you want to start processing a digital image just now, advance to section 3.2 directly.
Through this series of articles, I'll use Adobe Photoshop 5.0 LE as image-retouching software for processing digital images. Adobe Photoshop 5.0 LE is a limited edition of Adobe Photoshop 5.0. Adobe Photoshop 5.0 LE has basic functions of Adobe Photoshop 5.0. The latest model of Adobe Photoshop 5.0 LE is Adobe Photoshop Elements. Adobe Photoshop 5.0 LE (after here, it is called Adobe Photoshop) comes with a computer connection kit for COOLPIX 885/880 (The computer connection kit is not included in the package of COOLPIX 885/880.)
"

Catatan ini untuk memperbaiki photo yang dibuat, juga untuk di upload ke blogsite ini, kali aja yah. Kan ini cuman catatn perjalanan aja, kan. Nanti kalo kita sudah menguasai (apa juga sih yang mau di kuasai, orang tinggal ketik2 aja), baru kita bikin blog yang serius.

Mungkin kita memikirkan untuk membuat photo essay; kalau kita malas untuk menulis berkepanjangan .... kerugiannya adalah bahwa banyak orang yang tidak memiliki koneksi internet yang cepat dan memiliki sambungan tak terbatas (seperti kabel) akan terbatas juga kemampuannya untuk menikmati blogsite kita.

Pokoknya kalau perlu manipulasi photo, tau bikin gambar macem2 bisa menggunakan GIMP. biar lumyan juga file yang musti di download. GTK 3+ MB dan GIMP sendiri 6+. Tapi kan kita gak menggunakan barang curian (katanya) jadi tidur bisa tenang dan dialam baka gak jadi pertanyaan.

Tidak ada komentar: