29 Juni 2005

For a fee, some blogs boost firms - The Boston Globe - Boston.com - Technology - Business

Dengan tingginya tingkat pemakaian internet di AS dan besarnya populeritas blog tidak mengherankan ada yang menggunakannya untuk kepentingan komersial, dengan menjadikannya sarana beriklan secara terselubung. Berhasilnya taktik seperti ini karena sifat blog yagn dinilai 'personal' berbeda dengan iklan yang 'korporat', saat korporasi adalah bagian dari segmen yang sedang merosot tingkat kepercayaan dari masyarakat tidak mengherankan blog yang dianggap bukan dari perusahaan ini mendapat perhatian dan dipercaya sebagai referensi untuk membuat keputusan dalam berbelanja. Bagian lain artikel juga menunjuk pada kemungkinan hal serupa berlangsung dalam dunia politik, yakni blog yang mempengaruhi preferensi politik orang, sehingga hal itu menjadi perhatian KPU-nya AS, FEC (Federal Election COmmision).

______________________________________________


For a fee, some blogs boost firms - The Boston Globe - Boston.com - Technology - Business: "Dot Flowers's ad agency paid Cutler $5 this spring to promote the florist and put a link to its website on his blog, or online journal, short for web log. Cutler, who does not disclose the payment on his blog, is one of more than 2,000 bloggers whom marketer USWeb enlisted to hawk products and services. That helped the nascent florist double its sales in the first three months and shoot up near the top of Google's search list, according to USWeb.

Yes, corporate America has discovered the blog and found that the grass-roots medium for supposedly unadulterated opinions is also a powerful marketing tool in a country where about 37 million Americans read these online journals. Even the state of Pennsylvania has joined in, offering free vacations to people who blog on its tourism site."

Tidak ada komentar: